Min graviditet,forlossning och min vardag.

Nu var de lite mer än 6månader sen vi fick våran underbara son..
Under graviditeten gick jag i både dans o skola men var tvungen att sluta p.g.a flera anledningar..
de var en tuff tid med både bäcken besvär o ångest..men jag var aldrig rädd för själva förlossningen..

Som ni ser ganska utsliten^^


Förlossningen:
Den 3:e januari 2011 åkte vi till köping för att kunna va ifrån arboga o bara koppla av,
Skönt var de o filmkväll blev de oxå med danne, felicia o johnny<3
den 4:e likadant..
Men på natten kl 03:00 då vi låg o kolla film fick jag ont och var tvungen att ställa mig upp..
det sluta med att vi stängde av filmen.
Jag gick runt hela lägenheten o hade felicia till stöd.
Ingen av oss insåg vad som var på gång för mitt vatten gick aldrig..
Jag fick ondare och ondare, värkarna tog mer kraft.

jag ringde min mamma:
-Det gör så ont jag tror ja har enomra bäcken problem mamma!
-Har du värkar?!
-Jag vet inte..det gör så ont! men ja tror inte att de är värkar..
- okej ring upp mig om det blir värre..

Tiden gick de blev bara värre till slut bad ja mamma åka hit o hämta mig.
Hon bestämde då att vi var tvungna att åka in..vi hade inte ätit el sovit på ett dygn så de blev en tuff natt..
Jag tog en dusch sen kom min mamma hit..
Ingen förståd något förutom min mamma..
Jag hade täta värkar som var kraftiga..
kl 9 var vi inne vid förslossningen..
Jag var då öppen 7cm och fick läggas in i förlossnings salen.
De kom med ryggmärgsbedövning(stavas?) och fick sedan lustgas.
Jag skrek inte och ja miss knappt något jag somna nästan tills varje värk kom.
kl 12.15 kom min fina prins till världen, han var så vacker lik sin far.
Han har alltid vart en sån snäll kille skriker nästan aldrig förutom då han är hungrig el liknande..

Världens finaste lilla ros!<3




Kommentarer
Postat av: Felicia

Ja du gumman det var riktigt roligt iaf även om jag och danne satt fast i köping xD haha älskar dig mest sötnöten<3<3

2011-07-10 @ 17:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0